2012. november 3., szombat

Autóvásárlás

Az már elég hamar világossá vált, hogy a tömegközlekedést itt sem nekünk találták ki. Bringával ugyan sok mindent meg lehet oldani, de amint kiderült, hogy még maradunk Hawaiin, eldöntöttük, hogy veszünk egy autót. Eldönteni könnyű volt, megvalósítani annál nehezebb. A hetekig tartó keresgélés, telefonálgatás és a próbautak sokasága azonban érdekes tapasztalatokkal gazdagított a hawaii emberek autókhoz való viszonyáról. Először is néhány elnevezésbeli érdekesség. Itt a terepjárót nem SUV-nek nevezik, hanem egyszerűen csak beach car-nak, azaz strandautónak, a tetőcsomagtartót pedig szörftartónak hívják (surf rack), hiszen mi mást szállítana az ember. Érdekes még, hogy itt úgy gondolják, hogy csak az új autónak kell jónak lenni. Több esetben kaptam a választ, ha szóltam a tulajnak, hogy a kocsijából folyik az olaj, hogy persze, hiszen ez egy használt autó. A helyi demográfiai viszonyokat pedig jól jellemzi, hogy a telefonban egyszer megkérdezték, hogy kínai vagyok, vagy japán (több lehetőség nincs). Életem legbunkóbb kereskedőjével is itt sikerült találkoznom, aki, miután közöltem vele, hogy autót keresek X dollár körül, csak annyit felelt: „De nem itt”. Na mindegy, végül a sziget egy távolabbi feléről azért összejött egy kocsi (Suzuki Esteem), ami megfelel az elvárásainknak és csak kicsivel került többe, mint X